Nein. Die Englischlehrer/innen unterstützen die CLIL-Lehrer/innen im Rahmen des
Englischlehrplans, insbesondere im beruflichen Themenbereich des Lehrstoffes (z. B.
Beschreibung von Prozessen, Diagrammen, Abläufen etc.). (CLIL-Leitfaden für die Umsetzung an HTLs, Herbst 2016, S. 15 bzw. Handreichung zur Umsetzung von CLIL an Höheren land- und forstwirtschaftlichen Schulen, Nov. 2017, S. 15)
Oder anders gefragt: As English teachers and CLIL teachers are supposed to cooperate, are English teachers expected to do correction work for their CLIL classes?
Definitely not. English classes and CLIL classes could complement one another, and some basic understanding of what´s going on in the other class will further promote our students´ language skills too. Team teaching from time to time, if possible, might be helpful and developing a couple of lesson plans together might be a good start. If you´re interested in working together in teams of language and subject teachers, why not register for the December seminar announced in the flyer attached? Registration is possible till mid-November.
For more information, get in touch with your online CLILvoc coach, please.
Super Blog Post!!! ð
Lg
isabella
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Mag. Isabella Gruber
CEBS (Center für berufsbezogene Sprachen des BMBWF)
Tel: +43 (0)664 88447218
Sprachenforum International: 23.-25. Oktober 2018
https://twitter.com/SPF_Int_2018
mailto: isabella.gruber@cebs.at
http://www.cebs.at
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